Categorie: FAQ algemeen

Is de reis niet verlopen zoals die had moeten zijn? Daar balen wij ontzettend van! Je kunt een mail sturen naar info@concertbusje.nl met hierin: beschrijving van de klacht, evenement, naam, datum en busnummer. Wij handelen alle klachten via de mail af, dus wij zullen contact met je opnemen binnen 10 werkdagen!

Categorie: FAQ algemeen

Het organiseren van een busreis begint met een vrijblijvende inschrijving, waarna we zo snel mogelijk contact met je opnemen om even kennis te maken en om eventuele vragen te beantwoorden.

  • Je meldt je aan als organisator;
  • Wij nemen contact met je op en verwerken alle gegevens;
  • Promoot deze busreis onder je vrienden en/of je socials;
  • Reis met de bus naar het evenement en weer terug;
  • Binnen 2 weken ontvang je een beloning tot € 100.
Categorie: FAQ algemeen

Circa 95% van de passagiers die een ticket kopen kunnen wij vervoeren. Om een bus te kunnen laten rijden zijn circa 30 deelnemers nodig. Dit aantal passagiers kan ook gehaald worden door bijvoorbeeld 3 opstaplocaties te combineren. Voor een opstaplocatie geldt een minimum van 7 passagiers.

Voorbeeld:
10 passagiers Rotterdam + 10 passagiers Ridderkerk + 12 passagiers Dordrecht = 32 passagiers, de busreis gaat door!

Het organiseren van een busreis begint met een vrijblijvende inschrijving, waarna we zo snel mogelijk contact met je opnemen om even kennis te maken en om eventuele vragen te beantwoorden. Je meldt je aan als organisator; Wij nemen contact met je op en verwerken alle gegevens; Promoot deze busreispagina onder je vrienden; Reis met de bus naar het evenement en weer terug; Binnen 2 weken ontvang je een beloning tot € 100.

Categorie: FAQ algemeen

De bus vertrekt 45 minuten na het eind van het festival. Zorg dat je op tijd weer terug bij de bus bent. We vermelden dit nadrukkelijk, het is je eigen verantwoordelijkheid om op tijd weer bij de bus te zijn.

De beloning die je ontvangt voor het organiseren van je busreis is afhankelijk van het aantal passagiers dat je aanbrengt.

  • Vanaf 15 personen: € 10,-
  • Vanaf 30 personen: € 25,-
  • Vanaf 45 personen: € 50,-
  • Vanaf 60 personen: € 75,-
  • Vanaf 75 personen: € 100,-

Binnen 2 weken na de busreis wordt je beloning berekend en op je rekening gestort.

Categorie: FAQ algemeen

Ah, dat is altijd balen! Maar, je vraagt je natuurlijk af of je recht hebt op restitutie. Net zoals dat je geen festivaltickets terug verkoopt aan de festivalorganisatie of treintickets terug aan de NS, is dit bij ons ook niet mogelijk. Maar er is een andere optie:

Je kunt je busplek overdragen aan iemand anders.

Zo kun je onderling de prijs bepalen en het bedrag terug ontvangen. Zie deze vraag voor meer informatie over het overdragen van een busticket. 

Categorie: FAQ algemeen

Ja, de prijs van een busticket is het bedrag dat je betaalt voor de heen- en terugreis.

Vind jij het leuk vind om naar festivals te gaan en neem je graag het voortouw als er iets geregeld moet worden? Beschik je over een gezonde dosis verantwoordelijkheidsgevoel en kun je goed met mensen overweg? Dan ben jij zeker geschikt om je eigen busreis te organiseren! Van bussen hoef je geen verstand te hebben: Concertbusje.nl regelt de busreis. Wel is het handig als je een groot (sociaal) netwerk hebt en mensen enthousiast kunt maken voor jouw busreis. Want hoe meer mensen je in de bus krijgt, hoe korter de reistijd en hoe hoger jouw beloning zal zijn.

Wij kunnen onze lage prijzen alleen aanbieden als de bussen goed gevuld zijn. Daarom kan het voorkomen dat meerdere busreizen in dezelfde regio gecombineerd worden, en je dus een bus deelt met andere festivalgangers.

Ja, je kunt maximaal 2 extra opstaplocaties aan je busreis toevoegen, zodat je ook vrienden uit nabijgelegen plaatsen mee kunt nemen. Neem nadat je de eerste opstaplocatie hebt opgestart met ons op, dan koppelen wij de tweede en eventueel derde opstaplocatie aan jouw busreis. Let wel: het minimum aantal deelnemers per opstaplocatie is 7.

Categorie: FAQ algemeen

Indien je zelf niet meer mee gaat met de bus maar wel iemand hebt gevonden die jouw plaats in kan nemen, dan kan jouw ticket kosteloos overdragen worden.

Categorie: FAQ algemeen

Concertbusje.nl verzorgt alleen retour busreizen. Met een busticket koop je een plek in de bus voor de heen- en terugreis. Je kunt er zelf voor kiezen om geen gebruik te maken van de heenreis of terugreis, omdat je bijvoorbeeld alternatief vervoer hebt geregeld. Echter, je betaalt wel het volledige bedrag van de retourticket. Wij willen je daarbij vragen om minimaal 2 dagen van tevoren een mail te sturen met daarin vermeld:

  • Naam van het festival
  • Naam van de hoofdboeker
  • Of je gebruik maakt van de heen- of terugreis.

Zo maken wij een complete passagierlijst en is de chauffeur hiervan op de hoogte.

Categorie: FAQ algemeen

Nee, dit is niet mogelijk. Net zoals dat je geen festivaltickets terug verkoopt aan de festivalorganisatie of treintickets terug aan de NS, is dit bij ons ook niet mogelijk. Maar er is een andere optie:

Je kunt je busplek overdragen aan iemand anders.

Zo kun je onderling de prijs bepalen en het bedrag terug ontvangen. Zie deze vraag voor meer informatie over het overdragen van een busticket. Lees onze algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het boeken van het (bus)ticket.  

Categorie: FAQ algemeen

Ja, na jouw betaling van het busticket ontvang je per e-mail binnen enkele minuten een bevestiging van je reservering. Lees deze goed door, want er staat belangrijke informatie in. Heb je geen bevestiging ontvangen, dan kun je dit via het contactformulier melden.

Categorie: FAQ algemeen

Nee, je krijgt geen busticket. De chauffeur heeft een passagierslijst met jouw naam. Je kunt je bij hem melden en op verzoek je ID-kaart tonen.

Categorie: FAQ algemeen

Je mag twee consumpties (van max. 0,33L) mee de bus in nemen, maar geen glaswerk.

Categorie: FAQ algemeen

Het is bij de wet verboden om te roken in een bus. Voor medepassagiers die niet roken is dit ook zeer vervelend en schadelijk, en daarnaast bestaat het risico op brandgaten en schade. Er kan tussentijds een rookpauze worden ingelast door de chauffeur.

Categorie: FAQ algemeen

Dit kun je het beste even overleggen met de buschauffeur. Iedere buspartner en chauffeur gaat hier anders mee om. Houd er rekening mee dat de bus vaak niet op het terrein blijft staan tijdens het evenement, maar in de tussentijd voor andere reizen wordt gebruikt.

Categorie: FAQ algemeen

Als jouw opstaplocatie er niet tussen staat dan kun je een eigen opstaplocatie aanvragen. Hier heb je wel een minimaal aantal passagiers voor nodig. De bus rijdt dan speciaal langs jouw opstaplocatie om jullie groep op te halen.

Wanneer je een opstaplocatie verzorgt voor 15 personen of meer verdien je automatisch tot € 100 partygeld!

Categorie: FAQ algemeen

Wij werken louter met luxe touringcar bedrijven. Echter, de mogelijkheden voor muziek is overal nog erg verschillend. Dit kan verschillen in een koppeling met aux-kabel, bluetooth of cd en radio.  Wij adviseren daarom – voor de zekerheid – een oude cd mee te nemen. Dan kan het alleen maar meevallen!

Categorie: FAQ algemeen

Indien je overgeplaatst wilt worden naar een andere opstaplocatie dan kan dit als:

  • De opstaplocatie bij dezelfde bus hoort 
  • Er nog plaatsen vrij zijn in een andere bus
  • Je kunt jouw verzoek mailen naar info@concertbusje.nl

Let op: het is geen garantie dat het lukt, momenteel is er beperkte capaciteit en kunnen niet alle overplaatsingsverzoeken verwerkt worden. Houd rekening met een reactietijd van maximaal 5 dagen.

Categorie: FAQ algemeen

Wij kunnen vanwege privacy wetgeving (AVG) geen informatie geven over de passagiers in de bus. Er is op de dag van vertrek een passagierslijst aanwezig bij de chauffeur. Deze kan op de dag van vertrek ter plekke ingezien worden.

Categorie: FAQ algemeen

Bij het kopen van je busticket is een indicatie gegeven van de vertrektijd. De definitieve tijd kan 45 min verschillen vanwege de busplanning die een week voor het evenement gemaakt wordt.

Wij streven ernaar een half uur na de start van het evenement het festivalterrein op te rijden. Zo geven wij iedereen de kans alle artiesten te kunnen zien. Dit houden wij altijd aan voor ieder evenement en hier zijn de afspraken met busmaatschappijen op afgestemd. Het is daarom niet mogelijk de vertrektijd te veranderen. 

Categorie: FAQ algemeen

Het organiseren van een eigen busreis via Concertbusje.nl heeft een aantal grote voordelen voor jou, maar ook voor je vrienden. Zo kun je bijvoorbeeld tot € 100 partygeld verdienen, waarmee je dus gemakkelijk je eigen busreis en je festivalticket terugverdient.

Alle voordelen op een rij:

  • Vanaf 15 personen krijg je een beloning die oploopt tot € 100;
  • Gezellige chauffeurs, je eigen muziek en zelf drankjes meenemen;
  • Je busreis/concertbusje.nl promoten via je socials;
  • Geen financieel risico: als mensen afhaken zit je niet zelf met de extra kosten;
  • Betalingen worden veilig en gemakkelijk verwerkt via onze website (IDEAL);
  • Wij regelen de bus voor je.

Kortom, het organiseren van een busreis via Concertbusje.nl is heel eenvoudig: jij brengt de groep bij elkaar, en wij regelen de rest!

Categorie: FAQ algemeen

Wij plannen de routes in de laatste twee weken voor het evenement. Als een busreis gecombineerd moet worden, dan moeten de vertrektijden van de verschillende opstaplocaties op elkaar afgestemd worden.

Categorie: FAQ algemeen

Je ontvangt 3 dagen voor vertrek een e-mail met de definitieve vertrektijd. Tot die tijd zijn alle tijden die vermeld staan op de website onder voorbehoud.

Categorie: FAQ algemeen

Mocht jouw busreis geannuleerd worden dan stellen we je hiervan uiterlijk 7 dagen voor vertrek op de hoogte zodat je ruim de tijd hebt om ander vervoer te regelen. Het bedrag dat je betaald hebt voor de busreis wordt binnen enkele dagen op jouw rekening teruggestort.

Categorie: FAQ algemeen

Alle Concertbusje.nl busreizen worden uitgevoerd met een comfortabele touringcar.

Als organisator van een busreis doe je je best om zoveel mogelijk mensen te informeren over jouw busreis. Dit kun je doen door een link naar je busreis te delen via social media, zoals Facebook, Whatsapp, Partyflock, Instagram, etc. Verder kun je natuurlijk iedereen over jouw busreis vertellen: op school, in de discotheek of op je sportvereniging. Hoe meer passagiers, hoe hoger je beloning! Je zorgt er bovendien voor dat je op tijd bij de bus bent, stelt jezelf voor aan de chauffeur en overhandigt de muziek. Je vraagt iedereen om in te stappen zodat de bus op tijd kan vertrekken. Wanneer de bus rijdt, loop je zo nu en dan eens door de bus om te kijken of alles goed gaat. Je attendeert mensen er vriendelijk op dat er niet gerookt mag worden en dat ze eventueel afval in de daarvoor bestemde zakjes doen. Zo blijft de bus schoon en is het gezellig voor iedereen. Meld je een paar keer bij de buschauffeur om te vertellen dat alles goed gaat. Als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, dan meld je dat ook zodat de buschauffeur er naar kan handelen. Dit noemen we de meldplicht, en die geldt ook voor alle andere passagiers. Als dank voor je medewerking en enthousiasme, ontvang je van ons binnen 2 weken na het evenement je beloning tot € 100 (afhankelijk van het aantal passagiers dat je hebt aangebracht).

Categorie: FAQ algemeen

Heb je meerdere tickets besteld, zowel voor jezelf als voor je vrienden, of heb je voor dezelfde opstaplocatie gekozen als jouw vrienden? Dan kun je er bijna zeker van zijn dat je met je vrienden in de bus zit. Is dit niet het geval? Dan kunnen wij dit niet garanderen. Bij het maken van de busroute kijken we naar efficiency om zo onze passagiers zo snel mogelijk naar het evenement te brengen.